2013: První marketingové předsevzetí

V marketingu je důležité stanovit si jasné priority a zaměřit se na oblasti a kanály, které přinášejí maximální růst obratu a zisku.

Článek v sekci: Marketing

K vymýšlení novoročních předsevzetí se většina z nás dostává takříkajíc za pět minut dvanáct – tedy na Silvestra. Slibujeme si že budeme to či ono dělat lépe, že budeme důslednější a lepší. Nestačí si ale jen něco slíbit, je také potřeba vědět, jak toho chceme dosáhnout. Předsevzetí by zkrátka a dobře mělo být konkrétní – mít jasný nejen cíl, ale i cestu.

V Provocadu jsme proto připravili trojici předsevzetí, která vám pomohou v roce 2013 dělat marketing lépe. Postupně vám je představíme v průběhu tohoto týdne. Zda si vyberete jen jedno nebo všechna necháme na Vás – my jsme připraveni Vám s jejich plánováním i plněním kdykoliv pomoci.

Předsevzetí první: stanovte si jasné priority 

Svůj čas a úsilí budu věnovat především těm oblastem a kanálům které reálně přispívají k růstu obratu a zisku.

Thinkstock_hodinkyPřepřahat uprostřed brodu se nevyplácí. Ve světě marketingu, zejména tom digitálním se pochopitelně situace mění každý měsíc či dokonce každý týden a den, nicméně měřítka jako „novost“ či „kůl faktor“ by neměla mít hlavní slovo v tom co pro povědomí o své značce či podporu prodeje děláte a kolik za to utrácíte. Nenechte se rozhodit kolegou (nebo šéfem), který u automatu na kávu prohlásí „Hele četls ten článek o X? Děláme to taky?“, případně na pondělní poradě uštěpačně utrousí, že ten a ten zákazník se věnuje Y a zajímalo by ho jaká je v té oblasti naše strategie.“

Novinky a aktivity konkurence pochopitelně nesmíte ignorovat, čas na ně ale přichází až ve chvíli, kdy máte správně nastavenu a nastartovánu základní marketingovou strategii, postupy, realizaci a můžete měřit výsledky. Stejně nezbytný je celoroční marketingový plán – například v podobě seznamu úkolů, cílů a rozdělení rozpočtu na marketing pro jednotlivá čtvrtletí. Bez plánu totiž hrozí, že i priority budou odsouvány a dostanete se k nim nikoliv koncem jara, ale třebas až po prázdninách.

Poté přichází ten správný okamžik, abyste strategii, priority a plán konfrontovali s novinkami a změnami na trhu. Je pochopitelně rozumné, ba nezbytné nechat si v rozpočtu (časovém i finančním) na novinky a změny rozumnou rezervu.

Nevíte jak s marketingovým plánem začít a jak posléze stanovit ty správné priority? Rádi Vám pomůžeme, ozvěte se nám.