2013: Druhé marketingové předsevzetí

Nezůstávejte na povrchu: při vlastní realizaci marketingové strategie věnujte pozornost tomu, na čem skutečně záleží a nikoliv tomu co je nejvíc vidět.

Článek v sekci: Expanze, Produktový marketing

K vymýšlení novoročních předsevzetí se většina z nás dostává takříkajíc za pět minut dvanáct – tedy na Silvestra. Slibujeme si že budeme to či ono dělat lépe, že budeme důslednější a lepší. Nestačí si ale jen něco slíbit, je také potřeba vědět, jak toho chceme dosáhnout. Předsevzetí by zkrátka a dobře mělo být konkrétní – mít jasný nejen cíl, ale i cestu.

V Business Touch jsme proto připravili trojici předsevzetí, která vám pomohou v roce 2013 dělat marketing lépe. Postupně vám je představíme v průběhu tohoto týdne. Zda si vyberete jen jedno nebo všechna necháme na Vás – my jsme připraveni Vám s jejich plánováním i plněním kdykoliv pomoci.

Předsevzetí druhé: nezůstávejte na povrchu

Thninkstock_podpovrchem

Při vlastní realizaci marketingové strategie budu věnovat pozornost tomu, na čem skutečně záleží a nikoliv tomu co je nejvíc viditelné či zajímavé.

Například u online reklamy pro PPC kampaň může být chybou věnovat maximální úsilí vzhledu či obsahu který zaujme doslova každého. Vaším cílem přece není posbírat co nejvíce „kliků“ (o to jde provozovateli stránek kde reklama běží), ale získat co nejhodnotnější prokliky – tedy potenciální zákazníky. Naopak ideální je připravit reklamu tak, aby byla co nejlépe cílena. Příliš časté změny obsahu kampaně také nepřinášejí lepší výsledky. Když už se k nim rozhodnete, měli byste si změřit zda změny skutečně vedou k lepším výsledkům, nebo byste k tomu měli mít zatraceně dobrý důvod – například změny identity nebo obsahu značky, produktu či služby. Rozhodně není rozumné provádět změny jen proto, že vás současná forma či podoba nudí, nemáte co dělat nebo chcete vykazovat aktivitu nadřízeným.

Nepodceňujte také význam lidské práce při operativním řízení marketingu. Automatické systémy pro správu kampaní jsou skvělá pomůcka, nahradit kvalitní průzkum a vyhodnocování výsledků ale (prozatím) nedokáží – jen stěží například mohou rozlišit špatně navrženou kampaň od sezónních výkyvů v oblibě určitých klíčových slov. Pokud budete měřit výsledky nikoliv kvantitou, ale kvalitou a hodnotou výstupu, zjistíte možná, že ušetřit za práci zkušených specialistů se zhusta nevyplácí.

Správné cílení reklamy, ale i celé produktové a marketingové strategie patří mezi naše specializace. Pomoci vám samozřejmě můžeme i s následným operativním řízením marketingu. Rádi si o tom s vámi promluvíme.